Vægttab Ved Løb


Vægttab ved løbetræning

 

Mange mennesker begynder at løbe, fordi de ønsker at tabe sig. Som en af de mest energiske øvelser derude, er løb en yderst effektiv måde at forbrænde kalorier og tabe kilo på. En 68kg's person vil forbrænde omkring 100 kalorier pr. 1,5km, når man løber. Er du seriøst interesseret i at tabe de overflødige kilo og tage vare på din figur og dit helbred? - Klik her


Sund kost er det første skridt

Hvis du håber på at tabe sig ved at løbe, skal du huske at du kun vil tabe kilo, hvis du forbrænder flere kalorier end du indtager. For at miste et kilo, er du nødt til at forbrænde omkring 6800 kalorier gennem motion, eller livets funktioner. Så du er nødt til at kombinere løb med en sund kost.

 

 

Løbere har særlige ernærings-behov, men de grundlæggende principper for sund kost gælder stadig. Prøv at vælge mindre portioner af fødevarer med højt fedtindhold og højt kalorieindhold og spise mere fuldkorn, frugt og grøntsager.

 

En fælles fejl blandt løbere er, at de overkompenserer for de forbrændte kalorier ved træning, med ekstra kalorier fra mere mad og flere drikkevarer. Nogle løbere tager dem selv i at de tager på i vægt, på trods af deres regelmæssige træning.

 

En måde at undgå "usynlige kalorier" forbrug, eller hjernedød spise på, er at skrive alt, hvad du spiser ned i en notesblok i et par uger. En registrering af din kost vil hjælpe dig med at se, hvor din kost skal forbedres. Det vil også holde dig på sporet, fordi du tænker en ekstra gang, før du indtager den lækre chokolade-dækkede doughnut.


Løb ofte

Hvis du ønsker at løbe for at tabe dig, vil du ikke gøre det ved at løbe én gang om ugen.

 

Det bedste er at få noget aktivitet hver dag, men hvis det ikke er muligt, så forsøg at skyd på mindst 3-4 gange om ugen.


Hold dig kørende

Omfattende hastigheds arbejde eller interval træning (løbe meget hurtigt over korte tidsintervaller) i din løbe rutine, kan også hjælpe til dit vægttab. Speed arbejde brænder en stor mængde kalorier i en kort periode. Du vil også øge din muskelmasse og forbedre din hvilende metabolisme og få dig til at forbrænde flere kalorier i løbet af dagen.

 

Spisning for udøvelse

Hvis du løber regelmæssigt, og du træner til en langdistance-begivenhed, er korrekt ernæring især kritisk for din præstation. Skippede måltider giver dig ikke mulighed for at træne med tilstrækkeligt muskelkræft. Du bør ikke spare på kalorier før, under (hvis nødvendigt), og umiddelbart efter din meget intense og lange træning. Disse er afgørende tidspunkter, hvor ernæring er vigtigt for ydeevne og restitution af muskelvæv.